بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف

مهد کودک شهرک صنعتی شریف

اگر در منطقه شهرک صنعتی شریف زندگی می‌کنید و دنبال بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف هستید، قبل از هر چیز باید دنبال مربیان باکیفیت و فعالیت‌های مناسب در مهد کودک باشید.

چطور بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف را انتخاب کنیم؟

سال‌های اولیه در رشد کودکان نقش موثری دارد و هر چقدر آگاهی در زمینه‌ی اهمیت مهد کودک رشد پیدا می‌کند، علاقه به مهد کودک بیشتر می‌شود.

تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده، تحقیقی در دهه‌ی 1960 نشان می‌دهد کسانی کخ در دوره‌ی قبل از پیش دبستان شرکت می‌کنند، موفقیت بیشتری در مدرسه کسب می‌کنند و این روند موفقیت تا سال‌های بعد هم ادامه دارد.

اما کیفیت مهد کودک شهرک صنعتی شریف مسئله‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مهد کودک باکیفیت در شهرک صنعتی شریف چه امکاناتی دارد؟ متخصصان حوزه‌ی آموزش معتقدند برنامه‌ی آموزشی‌ای که شما برای کودک خود انتخاب می‌کنید، به اندازه‌ی رفتار و نحوه‌ی تعامل کودک با مربی، نوع طراحی فضا و این که یادگیری مبتنی بر بازی باشد اهمیت ندارد.

گاهی اوقات درگیر این مسئله می‌شویم که بهترین برنامه‌ی آموزشی را برای کودک خود انتخاب کنیم اما تجربه‌ی مثبت کودک است که فضای رشدی مناسبی را برای او ایجاد می‌کند. یکی از مشکلاتی که والدین با آن روبرو هستند این است که از آنجایی که نمی‌دانیم دنبال چه چیزی باشیم از همه‌ی انتخاب‌هایی که داریم خسته می‌شویم.

مهد کودک شهرک صنعتی شریف
مهد کودک شهرک صنعتی شریف

امکانات بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف

در ادامه مواردی که برای انتخاب بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف و وردآورد لازم است را به شما معرفی می‌کنیم.

1. تعامل با مربیان

از نظر متخصصان کیفیت مربیان یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب مهد کودک خوب شهرک صنعتی شریف است، آیا مربی به کودک احترام می‌گذارد و به عنوان انسانی ارزشمند که قرار است چیزی یاد بگیرد و از کلاس لذت ببرد با او برخورد می‌کند یا نه؟ چنین کیفیتی را مدرک آموزشی و مربیگری مشخص نمی‌کند.

والدین باید بتوانند از بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف دیدن کنند و با مشاهده‌ و تعامل با مربیان شرایط بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف را ارزیابی کنند. یکی از مهم‌ترین نکات مهم مربی خوب این است که بیشتر از آن که صحبت کند، شنونده است.

مربیان بسیاری هستند که سوالات زیادی می‌پرسند اما پاسخ کودک را نمی‌شنوند. انگار که کار مربی این است که سوال بپرسد، اما در واقع مربی باید با کودک تعامل برقرار کند و این تعامل نیازمند گوش دادن است.

اگر مهد کودک شهرک صنعتی شریف امکان بازدید در ساعات کاری را نداشت، می‌توانید با مربیان راجع‌به دیدگاه‌هایشان صحبت کنید. ببینید آیا نسبت به فرصت یادگیری‌ای که فراهم می‌کنند شگفت زده هستند یا نه.

مربیانی که برای دوره‌ی اولیه‌ی کودکی مناسب هستند، کودکان را به شکل پازلی می‌بینند که باید حل کنند.

در واقع مربی باید سعی کند، استعداد کودک را بفهمد و ببیند چه چیزی آن‌ها را سر ذوق می‌آورد. این شکل از آموزش با شکل سنتی متفاوت است که مربیان سعی می‌کنند کودک را باهوش کنند یا استعدادهایش را ثابت نگه دارند. این رویکرد در واقع با تکیه بر اشکال مختلف هوش انسان سعی در پرورش هر کدام از آن‌ها دارد.

در واقع مربیان باید موهبتی که به هر کودک داده شده را ببیند و فضا، فرصت و امکانات تقویت آن استعداد و موهبت را فراهم کنند.

2. کلاس‌های مناسب با روحیات کودکانه

وقتی از مهد کودک شهرک صنعتی شریف بازدید می‌کنید این نکته را در نظر بگیرید که فضا برای کودکان طراحی شده است یا نه. در کلاس‌های مهد کودک شهرک صنعتی شریف میز و صندلی‌های زیادی نیاز ندارید. شما یک فرش، موکت یا کفپوش نیاز دارید که کودکان بتوانند آنجا شعر بخوانند، دور هم جمع شوند و در کنار این اتاق لازم است مراکز یا اتاق‌های دیگری هم داشته باشید که در هر کدام کارهای متنوعی انجام شود.

مهدکودک‌هایی که بسیار ساختارمند هستند چندان برای کودکان مناسب نیستند، در واقع کودک باید بتواند در مدرسه روی جنبه‌های مختلف رشد خود تمرکز کند و این کار تنها از طریق مسی پلی (کثیف بازی) و کشف چیزها ممکن است.

دنبال کلاس‌هایی باشید که به جای پوسترهای عادی، عکس فعالیت‌ بچه‌ها را زده باشند و به این ترتیب با فرهنگ کلاس‌ها آشنا شوید. در واقع یک مهد کودک خوب باید بتواند طبیعت، کارهای دستی، احساس و فضایی برای نفس کشیدن در اختیار کودکان قرار دهد. کودکان باید پر سر و صدا باشند، باید مدام با هم حرف بزنند و صدا تولید کنند، اما این کار نباید باعث هرج و مرج شود.

3. یادگیری از طریق بازی

این که شکل یادگیری در مدرسه چگونه است نباید تاثیری روی نوع آموزش مهد کودک شهرک صنعتی شریف بگذارد. کودکان باید دانش خود را با تکیه بر بازی، کشف و شهود درک کنند نه گوش دادن به مربی‌ای که درس می‌دهد.

در برخی از مهد کودک‌ها آمادگی ورود به مدرسه مساوی است با آموزش مهارت‌های اولیه‌ی تحصیلی مثل شمارش، حروف و صدای حروف. اما متخصصان معتقدند مهم‌تر از این نکات آموزشی توانایی کودکان در پرروش مهارت‌های شناختی و اجتماعی-عاطفی عمیق‌ترشان مثل نظم، توجه، عملکرد اجرایی، انعطاف و پشتکار است، مواردی که در طولانی مدت منجر به موفقیت در زندگی و مدرسه می‌شود.

بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف
بهترین مهد کودک شهرک صنعتی شریف

زبان فارسی 32 حرف بیشتر ندارد و انتهای پایه‌ی اول همه آن را فرا گرفته‌اند، آنچه باید از مهد کودک بخواهیم این است که کودکی بااعتماد به نفس، مسلط به مهارت‌های زبانی که پشتکار دارد پرورش دهد و شرایطی برای کودکان فراهم کند که آن‌ها را دعوت به یادگیری بیشتر در مورد جهان کند و کنجکاوی آن‌ها را تقویت کند.

برای ساخت این مهارت‌های عمیق‌تر، باید کلاس‌های مهد کودک شهرک صنعتی شریف به گونه‌ای طراحی شود که بتوان بازی آزاد را در محوریت آن قرار داد، چیزی که به آن یادگیری بازی محور می‌گویند.

یادگیری بازی محور در واقع یک بازی برنامه‌ریزی شده است که فعالیت‌های آن با هدف یادگیری یک مبحث خاص طراحی شده، اما بازی به صورت بداهه انجام می‌شود و زمان مشخصی برای پایان آن وجود ندارد و مربیان با سوال پرسیدن از کودکان و مکالماتی که در طول کار انجام می‌دهند به هدف خود می‌رسند.

مربیان ممکن است در طول بازی کلمات جدیدی به کودک بیاموزند اما از طریق بازی و نه به صورت مستقیم، در واقع آن‌ها برای کودک در فرآیند یادگیری‌اش نقشی فعالی قائلند.

چه وسایلی برای روز اول مهد کودک شهرک صنعتی شریف لازم است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که کودک خود را در مهد کودک ثبت نام کنید برای اولین روز مهد کودک باید وسایل زیر را برای کودک خود تهیه کنید:

1. کوله پشتی

کوله پشتی نه تنها برای قرار دادن وسایل کودک مناسب است بلکه ممکن است مربی بخواهد کاردستی‌ها و نکاتی در خصوص مهد کودک را به شما بگوید که می‌تواند آن‌ها را در کوله پشتی قرار دهد.

2. خوراکی

باید به عنوان میان وعده خوراکی‌های در کیف کودک خود بگذارید تا زمانی که گرسنه شد از آن‌ها استفاده ند.

3. شیر یا آبمیوه

هر چند که مهد کودک شیر و آبمیوه برای بچه‌ها تهیه می‌کند اما لازم است همراه خوراکی نوشیدنی هم برای کودکتان بگذارید.

4. بطری آبی که چکه نکند

کودک شما در طول روز نباید تشنه بماند به همین دلیل باید بطری آّبی به همراه داشته باشد.

5. لباس و جوراب اضافه

مهد کودکی‌ها لباس‌های خود را بسیار کثیف می‌کنند، بنابراین بهتر است همیشه لباس اضافه همراه داشته باشند، حتما یک کیسه‌ی پلاستیکی هم در کیف قرار دهید تا معلم بتواند برای لباس‌های کثیف از آن استفاده کند.

6. لباس زیر اضافه

حتی اگر کودک خود را از پوشک گرفته‌اید و به او دستشویی رفتن را یاد داده‌اید حتما لباس زیر اضافه برایش بگذارید.

7. پوشک، کرم و پودر بچه

اگر هنوز کودک خود را از پوشک نگرفته‌اید، باید پوشک، کرم و پودر بچه برایش بگذارید.

8. لباس مناسب فصل

بسیاری از مهد کودک‌ها فضای باز برای بازی دارند بنابراین متناسب با هوا برای کودک خود لباس بگذارید مثلا در فصول سرد حتما کاپشن و دستکش همراه داشته باشند.

10. کفش یا دمپایی برای داخل مهد کودک

سیاست‌های مهد کودک خود را بررسی کنید، بسیاری از مهد کودک‌ها برای حفظ بهداشت محیط کلاس از والدین می‌خواهند که برای کودکشان کفش بگذارند.

11. نیازمندی‌های ساعت چرت زدن

برخی از کلاس‌ها وسایل مناسبی برای چرت زدن دارند اما برخی دیگر از شما می‌خواهند که زیراندازی برای ساعت استراحت به کودکتان بدهید. پس قبل از رفتن به مدرسه حتما در این مورد سوالاتی بپرسید.

12. وسایلی برای راحتی

می‌توانید اسباب بازی یا وسیله‌ای که کودکتان با آن احساس آرامش می‌کند را به مهد کودک ببرید این کار به کودک کمک می‌کند شرایط راحت‌تری در مهد کودک داشته باشند.

13. داروهای ضروری

اگر کودکتان به صورت روزانه دارو مصرف می‌کند یا به چیزی حساسیت دارد حتما به مهد کودک بگویید.

شروع مهد کودک می‌تواند برای شما و کودکتان سخت باشد، اما خبر خوب این است که خیلی زود این کار راحت‌تر می‌شود. اگر مهد کودک فضای مناسبی را برای کودک شما فراهم کند که لازمه‌ی این فضا دوست داشتن فضا و مربیان و تسهیلگران خبره است، به شما قول می‌دهم شرایط انطباق با مهد کودک بیشتر از دو هفته زمان نمی‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *