کارگاه مادر و کودک لگو

کارگاه مادر و کودک لگو

کارگاه مادر و کودک لگو یک روش بسیار موثر برای ارتقای مهارت های ارتباطی و حل مسئله کودکان است. در طول این بازی جذاب، کودکان به صورت تجربی از طریق یک سری سوالات راهنمایی می شوند تا به طور سیستماتیک بازی کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که این رویکرد یادگیری عملی و ذهنی، درک عمیق ‌تری از جهان را به کودکان می دهد، روش بازی در کارگاه لگو به طور قابل‌ توجهی فرآیند رشد فرزندتان را بهبود می بخشد.

گروه‌های کودکان از آجرها و شخصیت‌ها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خلاقانه خود در چارچوب بازی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مربی متخصص از طریق مجموعه‌ای از سؤالات هوشمندانه کودکان را هدایت می‌کند. لگو برای اشتراک‌ گذاری دانش، حل مشکلات نوآورانه و تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند.

بازی لگو

بازی بخش اساسی زندگی هر کودکی است. کودکان از طریق بازی می آموزند، کشف می کنند و مهارت های اساسی خود را توسعه می دهند. در میان بسیاری از بازی های موجود، لگو یک ابزار استثنایی برای رشد کودک می باشد. این بازی با امکانات منحصر به فرد خود باعث بهبود خلاقیت، حل مسئله و تعامل اجتماعی می شود. اگر به دنبال یک تجربه بازی غنی برای کودک خود هستید اما به دلیل وابستگی فرزندتان نمی توانید او را کلاس ببرید، کارگاه مادر و کودک لگو، بهترین گزینه برای شما است تا فرزندتان در کنار شما با همسالان خود بازی کند و مهارت های خود را ارتقا دهد.

نحوه برگزاری کارگاه مادر و کودک لگو

روزهای برگزاری در هفته1-2 روز
مدت زمان هر جلسه1-1:30 ساعت
سن برگزاری2 تا 6 سال
امکان حضور مادربله

سرفصل کارگاه لگو

  • بازی‌‌های خلاقانه
  • بازی‌‌های گروهی
  • آموزش به والدین
  • بازی‌‌های والد و کودک
  • قصه‌گویی و حل مسئله
  • آموزش مفاهیم پیش نیاز از طریق بازی

فواید کارگاه مادر و کودک لگو

لگو با آجرهای رنگارنگ و فرصت های ساختمانی، مزایای زیادی را ارائه می دهد که فراتر از سرگرمی های ساده است. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا بازی لگو برای رشد کودک شما ضروری است:

رشد شناختی

بازی لگو باعث رشد تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله می شود. هنگامی که کودکان درگیر ساختن سازه ها می شوند، یاد می گیرند که ایده های خود را برنامه ریزی، استراتژی و سازماندهی کنند. آنها آگاهی نسبت به فضا را توسعه می دهند، توانایی خود را برای پیروی از دستورالعمل ها بهبود می بخشند و تمرکز و توجه خود را به جزئیات افزایش می دهند.

خلاقیت و تخیل

هیچ اسباب ‌بازی دیگری مانند لگو تخیل و خلاقیت را تقویت نمی کند. این بازی کودکان را تشویق می‌کند تا خارج از چارچوب فکر کنند، ایده‌های خود را کشف کنند و داستان‌های منحصربه ‌فردی بسازند. اینگونه تفکر نوآورانه بچه ها رشد می کند.

مهارت های حرکتی ظریف

فعالیت با آجرهای لگو مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم را تقویت می کند. همانطور که کودکان آجرها را می گیرند، روی هم می چینند و به هم متصل می کنند، مهارت خود را افزایش می دهند. تقویت مهارت های حرکتی تأثیر زیادی در فعالیت هایی مانند نوشتن، طراحی و نواختن آلات موسیقی می گذارد.

مهارت های اجتماعی

شرکت در کارگاه مادر و کودک لگو باعث افزایش تعامل و همکاری اجتماعی کودکان می شود. وقتی بچه ها در کلاس لگو باهم همکاری می کنند مهارت هایی مانند به اشتراک گذاشتن، نوبت گرفتن، احترام گذاشتن به ایده های دیگران و همدلی را یاد می گیرند.

خانه خلاقیت سعادت آباد

مربیان با تجربه خانه خلاقیت علاقه زیادی به ارتقای رشد کودک از طریق بازی دارند. آنها با ایجاد یک فضای حمایتی و پویا به کودکان کمک می کنند تا خلاقیت و مهارت های جدید خود را گسترش دهند و دوستی های پایدار برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *